Reestdal Magazine, van én voor het Reestdal

Balkbrug - ‘We zijn er trots op dit resultaat’, zegt Geert Frank de Vries namens Tourist Info het Reestdal. Samen met de Stichting Ondernemend Reestdal heeft zijn organisatie het nieuwe Reestdal Magazine uitgebracht. Al vele jaren brengt de stichting Ondernemend Reestdal een magazine uit van, voor én door het Reestdal.

Dit jaar dus in samenwerking met Tourist Info het Reestdal. ‘We waren het al snel met elkaar eens dat we geen advertentieblad wilden, maar juist een informatief magazine wilden maken. Opvallend is de hoeveelheid foto’s en de beperkte tekst.’ Om de foto’s, waarvan er veel door fotograaf Erik Bennink gemaakt zijn, tot hun recht te laten komen, is besloten om het A5-magazine in een liggend formaat uit te brengen. De aanwezigen zijn enthousiast over deze vorm.

Zonder subsidie

‘We zijn niet alleen trots op de prachtige uitvoering van het Reestdal Magazine, maar ook over het feit dat dit wellicht het enige magazine in Overijssel en Drenthe is dat zonder subsidie gemaakt is’, zeggen de initiatiefnemers. Mede door de inspanningen van Arie Lunenborg, eigenaar van Uw Mediaproducties, is dat gerealiseerd. ‘In het blad staat veel informatie over wandel- en fietsroutes, verblijfsaccommodaties, een uitgebreide agenda vol activiteiten. Maar het Reestdal staat ook bekend om de meer dan uitstekende horeca en streekproducten. We noemen het magazine niet voor niets: Het Reestdal, idyllisch beekdal voor fijnproevers.’

Het magazine bestrijkt de gehele loop van de Reest, oftewel vanaf Lutten naar Meppel. ‘We willen het Reestdal nog beter op de kaart zetten. We merken dat er steeds meer mensen zijn die de natuur en cultuur, maar ook de rust van dit gebied waarderen.’ Om het Reestdal onder de aandacht van het publiek te brengen wordt het Reestdal Magazine, gedrukt in een oplage van 20.000 stuks, neergelegd bij alle campings, Bed & Breakfasts, hotels, de deelnemende bedrijven en de betrokken gemeenten.